Retouren

Retourvoorwaarden

  • Je kunt producten binnen 2 weken na ontvangst gratis retourneren. De termijn gaat in op de dag van ontvangst van je bestelling.
  • Grote artikelen zoals kasten, stoelen en andere meubels e.d. kunnen alleen geretourneerd worden in overleg en tegen verzendkosten.
  • Een product wordt alleen retour geaccepteerd als het in originele staat en in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij je om alles wat je geleverd krijgt goed te bewaren.
  • Verpak het product goed. Artikelen die tijdens de retourzending beschadigd raken worden in de regel niet vergoed.
  • Bewaar het verzendbewijs dat je van de pakketdienst krijgt goed. Wij vergoeden zoekgeraakte zendingen alleen op vertoon van dit bewijs.

Indien niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, behoudt Jardinerie zich het recht voor om goederen te weigeren of te retourneren.

Retourprocedure
Wanneer er 1 of meerdere artikelen niet bevallen, stuur dan even een mailtje naar info@jardinerie.nl. Je ontvangt dan een retoursticker voor PostNL. Plak de sticker over het originele adresetiket van de bezorgdoos. Voeg aan de inhoud van de doos de pakbon toe. Lever het pakket in bij een PostNL punt naar keuze. Bewaar het verzendbewijs dat je hier krijgt goed. 

Als je retour wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst retour gecrediteerd. Alleen bij het retourneren van een volledige bestelling krijg je je verzendkosten ook vergoed.


Bij speciale akties (bijv. extra korting bovenop de outletprijzen) geldt de vergoeding van de retourkosten niet. De kosten voor de retourzending zijn dan voor de klant.
Indien wij het vermoeden hebben dat er misbruik wordt gemaakt van de gratis retourregeling, dan houden wij ons het recht voor de verzendkosten in rekening te brengen. 

Veelgestelde vragen

In de meeste gevallen ontvang je binnen enkele dagen na retourneren je geld terug. In enkele gevallen kan het langer duren (bijvoorbeeld als het geretourneerde artikel beoordeeld moet worden), maar je zult het retourbedrag uiterlijk binnen 30 dagen ontvangen.

Krijg ik de verzendkosten vergoed indien ik producten retourneer?
Je krijgt de verzendkosten alleen vergoed als je de volledige bestelling, dus alle producten, retourneert.
De kosten van de retourzending zijn voor onze rekening, tenzij de oorspronkelijke zending gratis verzonden is en door het retourzenden het aankoopbedrag minder wordt dan de drempel voor de gratis verzending. 
Zendingen met grote meubels, zoals kasten, stoelen en banken zijn hiervan uitgezonderd. 

Moeten de producten in de originele verpakking worden geretourneerd?
Producten worden alleen retour geaccepteerd als ze in originele staat en in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, worden teruggestuurd. Zorg er dus goed voor dat je alles goed verpakt. 

Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?
Ja, het is mogelijk een bestelling op te laten halen door de pakketdienst. Je moet dan die dag wel thuis zijn. Vraag dan in plaats van een PostNL ratourlabel naar een DHL label en geef duidelijk aan dat de zending opgehaald moet worden.

Kan ik een product of bestelling ook retourneren in de winkel?
Ja, je kan je bestelling ook terugbrengen in onze winkel in Cruquius

Kan ik mijn producten na ontvangst ruilen voor andere producten?
Ja, maar dat gaat alleen in overleg. bel of mail ons in dat geval even


International shipments

Returns of shipments to other countries besides Netherlands and Belgium will be charged for additional return fee. Send us an e-mail or call us for more information.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »